Moulins, hoofdstad van de Bourbonnais

DSC_0001 [400x300]

Nikola is goed aangekomen in Oostenrijk. We zetten hem gisteren af op de trein in Moulins naar Parijs, daar moest hij met de metro naar een ander station de nachttrein naar München nemen.

In München had hij een kwartier om over te stappen op de trein naar Innsbruck. Daarna moest hij zelf een kaartje kopen voor een trein en een bus tot Neukirchen. Hij blijft er twee weken bij Tirza, een vriendin uit Nederland die daar skilerares is. Een heel avontuur voor een jongeman van bijna 17 jaar!



Wij zijn naar het ijs gaan kijken in de rivier de Allier. Ik vind het zicht op de stad vanaf deze zijde van de rivier mooi. Alsof de stad er al eeuwenlang zo bij ligt, je kunt de auto’s niet zien rijden op de brug en ziet alleen de sfeervolle lantaarnpalen. Ook kan je niet zien dat er linksachter mij zo’n lelijke Centre Leclerc ligt.














































We hebben ons opgewarmd in het chique Grand Café in het centrum van Moulins. We hebben daar 2 jaar geleden al eens erg goed gegeten. (lees het blogbericht over Moulins) Had Louis XIV in Versailles ook niet een spiegelzaal? Ik moet ook denken aan de stoom carrousel in de Efteling.










Reacties

  1. Stoer hoor die Nikola.Ik heb hemgisteren even aan de lijn gehad.Zo'n reis is toch wat langer dan vanuit Nederland. Van Tirza hoorde ik dat ze het helemaal super vindt dat Nikola er is.
    De andere plaatjes zijn trouwens schitterend.Hier regent het inmiddels alweer en lijkt die prachtige vorstperiode al weer eeuwen geleden.Ik heb wel als een gek geschaatst tot zondagmiddag toe. Dat kunnen ze ons niet meer afnemen.
    Ik hoop dat dit in ieder geval voor Mariken te lezen is. Ik moet nu kiezen tussen allerlei zaken en ik weet niet wat

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je Willy voor je reactie, leuk om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts

Het Franse schoolsysteem versus thuisonderwijs

Zelf Miso maken

Россия