Oom Berry

 

Oom Berry 2010

Zaterdagmorgen 24 november is mijn geliefde peetoom Berry overleden. Oom Berry was een hele elegante man die open stond voor nieuwe dingen. Tot hij zijn 90ste jaar deed hij iedere morgen als hij opstond zijn yoga oefeningen. Mijn peetoom heeft 3 jaar geleden op 89 jarige leeftijd, mijn scriptie van 55 bladzijden voor mijn Yogaopleiding nog nagekeken, zijn Frans was uitstekend. Wij hadden een heel intensief contact over de mail. Oom Berry volgde mijn blog en volgde ons allemaal zelfs op Facebook. Ik ben blij voor hem dat hij na een ziekbed zo vredig in zijn slaap is gestorven en zie hem lachend voor me met zijn prachtige witte haren omringt door licht. Oom Berry speelde piano en had hele mooie handen, ik herinner me dat nog als kind, ze waren altijd zacht en warm.Mooie handen oom Berry

Na mijn bezoek aan hem in Nederland schreef ik dit gedicht. Mijn vader heeft een mooi stukje over zijn broer geschreven op zijn blog Manieren

Reacties

  1. Lieve oom Berry!!
    Ik hield ook zoveel van hem en inderdaad had ik hetzelfde met zijn prachtige handen. Ik mis hem ook nog steeds, net als Lydia trouwens die nog zo verdrietig kan zijn om hem. Liefs Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja Annemiek, dank je wel voor zo'n lieve reactie, ja ik mis hem ook nog steeds. Hij was zo'n lieve peetoom voor mij!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts

Het Franse schoolsysteem versus thuisonderwijs

Zelf Miso maken

Россия