Dankbaar

Brenazet_0003sneeuw [400x300]

Ook hier in Frankrijk is het koud, vannacht strenge vorst, – 13, een dikke laag sneeuw beschermt de planten.








Ron werkt met een houtkachel aan in de hut maar het is er niet erg warm, zo rond het vriespunt. Hij heeft alle ramen erin, in de slaapkamer heeft hij al gestuukt en is bezig om de vide te maken die ik, ongehinderd door enige voorkennis, heb ontworpen. Het wordt een vide met twee niveaus het bed komt iets hoger te liggen waardoor de trap korter kan worden. Het eikenhout van de vloeren is aangekomen, mooie brede planken, oud eiken dat helemaal uitgewerkt is. Die blokhut is helemaal naar mijn hart, zo eenvoudig en gezellig als het huis op de prairie van de familie Ingals.

Hier in huis doet de kachel het goed. We hebben een houtkachel die de vloer verwarmt dus nooit koude voeten. Dat zelfde systeem heeft ook de gite La Source, ik geef daar nu yoga en dat is heerlijk op een warme vloer.

De zon schijnt en het is natuurlijk heel koud maar zo mooi. Graag deel ik dit gedicht met jullie:




Dankbaar



Zuiver licht

de sneeuw weerkaatst

ik zuig het in

waar het verplaatst




Naar lachende cellen

en blinkende ogen

met tintelende vingers

en dampende adem





Krakende stappen

en een heldere lach

dankbaar

voor wat ik zag




Mariken 3 februari 2012 


Reacties

Een reactie posten

Populaire posts

Het Franse schoolsysteem versus thuisonderwijs

Россия

Zelf Miso maken