Siberische winter

SDC11124 [400x300]Het kwik is gedaald tot min 15. Omdat we gisteren waren uitgenodigd bij Engelse vrienden in de buurt van Pionsat, een uur rijden vanaf Brénazet, hadden we onze houtkachel in de steek moeten laten en was het huis koud toen we rond half zeven thuis kwamen.
Met een dubbele trui aan bleef het niet echt aangenaam en we besloten vannacht de kachel aan te houden. Ron is er om 4 uur uitgegaan om hout op het vuur te gooien. Dat heeft goed gewerkt maar in de badkamer hebben we geen water meer en we gebruiken emmers water voor de toilet. Douchen gaat dus ook niet en in de gîte La Source, waar we het water erop hadden gelaten vanwege de Yogalessen en omdat we er wilden gaan douchen, is alles stukgevroren. Dus dat wordt weer een dagje extra werk voor loodgieter Ron.
Nikola gaat volgende week naar Oostenrijk om te skiën. Vriendin Tirza geeft daar skiles en hij kan komen logeren. We hadden alles geregeld, treinkaartjes gekocht, komt hij erachter dat de zondag dat hij terugkomt de vertrek dag is voor zijn schoolreis naar Londen. Vanmiddag ga ik dan maar naar Montluçon om zijn treintickets om te zetten.


SDC11105 [400x300] SDC11113 [400x300]

We hebben zaterdag en gisteren prachtige wandelingen gemaakt in de sneeuw en in de zon, wat een sprookje was het. Op de foto’s en filmpjes die ik te zien krijg van familie en vrienden is het in Nederland ook schitterend weer en is iedereen op de schaats! Hier zien de meertjes er ook goed bevroren uit maar er schaatst niemand en ik ben de enige van het gezin met schaatsen. De jongens kunnen wel goed schaatsen maar hebben geen schaatsen meer. Niet getreurd, wij gaan skiën, het plan is woensdag en Igor is dan een dagje “ziek”.
Ron schuifelt voorbij met een of andere Russische bontmuts op, hij werkt gewoon door in zijn blokhut en is begonnen met de eikenhouten vloeren. Ik ga de hutspot opzetten voor de lunch.


SDC11118 [400x300]


Zachte ogen in baby roze en blauw
Zonlicht weerkaatst en zoekt naar jou,
Stappen op de aardkorst, hard geluid
Stuivende sneeuw op mijn strakke huid
Vredig kijken ogen mij aan,
Zie je mij daar staan?

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts

Het Franse schoolsysteem versus thuisonderwijs

Zelf Miso maken

Россия