Wandelen



Op mijn gloednieuwe wandelschoenen ga ik voortaan elke week een wandeltocht maken mat vriendin Brigitte uit het dorp. Vorige week hebben we 14 kilometer gelopen bij Voussac, een prachtige wandeling waar je gehuchten tegenkomt die echt ver van de bewoonde wereld liggen.


Een prachtig leegstaand boerderijen complex aan een riviertje, vanzelfsprekend in niet al te beste staat maar zó idyllisch, ik zou er graag willen wonen als ik nog niet op Brénazet woonde. Jammer dat ik geen fototoestel bij me had. Vandaag gaan we weer wandelen maar dit keer in de sneeuw. Op maandagnacht is er 10 cm gevallen. Het is nu –5 en de sneeuw is hard gevroren. Gelukkig heeft Ron met een zelf gebouwde sneeuwruimer de weg schoongemaakt.



De zon komt hier nu door en ik zal dit keer zeker een camera mee moeten nemen! Ik weet niet welk seizoen ik het mooiste vind hier in de Allier, in de winter heb ik er in ieder geval de tijd voor om er van te genieten! De foto´s hieronder zijn van een wandeling van ongeveer 10 km vanuit Vernusse richting Blomard die Ron en ik twee weken geleden maakten.In de verte ligt Blomard en op de tweede foto het kasteel van Vernusse met de Charolois koeien op de voorgrond.
Brenazet_0015januari2012 [400x300]Brenazet_0025januari2012 [400x300]

Reacties

  1. Leuk weer wat te lezen!!! Wij hebben geen sneeuw alleen wat op de tennisbanen zodat ook bij Dekker sport geen les is zolang 't vriest

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts

Het Franse schoolsysteem versus thuisonderwijs

Zelf Miso maken

Россия