Dag van de arbeid

Brenazet_0005mei

De luchten zijn heel mooi maar de zon heeft zich maar weinig laten zien, alle regen die we het afgelopen jaar hebben gemist komt nu uit de hemel. Tussendoor maaien wij het gras, ontvangen we gasten in de gîtes, wordt de camping in gereedheid gebracht want die gaat immers open op 1 mei en is er heel veel te doen in de tuin. Zondag nog even een Brocante meegepikt in Charroux waar we weer de eerste Nederlanders rond zagen lopen, uit op antiek. Ja, het seizoen begint weer en het voorjaar is voor ons dus een periode van arbeid. Morgen viert  Frankrijk de dag van de Arbeid en ik kreeg deze plaat toegestuurd:

 

1 mei

( ik houd mijn beloftes, zelfs die van anderen…)

Helaas heb ik geen idee om welke beloftes het ging, het zal wel om geld zijn geweest want daar draaide en draait ten slotte alles om. Zo’n rokende schoorsteen op de achtergrond als symbool van welvaart zou nu gezien worden als smerig vervuilend.

Mijn vader heeft wel enig idee welke beloftes Pétain houdt. Lees hier zijn blog.

Reacties

  1. Voor Sarkozy en Hollande is het ook vandaag Dag van Arbeid

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts

Het Franse schoolsysteem versus thuisonderwijs

Россия

Zelf Miso maken