Terug in het paradijs

Na een weekje Nederland weer aangeland in Frankrijk op Brénazet. Het was zo goed om al die lieve vrienden en familie te zien, te omhelzen, gezellig te babbelen en samen te lachen. Ook nog een hele hoop gedaan: een nieuwjaarsduik met z’n allen; met zo’n Unoxmuts eerst heel lang staan springen om warm te worden en dan met drie duizend man de golven in!

Was appeltje eitje voor mij natuurlijk want het zeewater was een royale 7 graden, mijn zwembadwater voelt véél kouder en daar dippen we elke zondag na het hardlopen even in. Een ander hoogtepunt was het dagje Amsterdam. Igor met zijn Franse vriendje Aubin, ook met ons deze vakantie, naar Nemo en ik heb drie uur op mijn wandelschoenen  door Amsterdam gelopen: van Nemo naar Oost en toen naar Zuid tot de van Ostadestraat en weer terug via de Amstel. Daarna samen nog gelopen langs mooie oude grachtjes, geluncht bij Kam Kee, het Waterlooplein over, door de heksenketel van de Kalverstraat en oef de trein terug naar rustiger vaarwater: Haarlem. Dieptepunt was dat ze onze aanhanger met de net aangeschafte werktuigen voor achter de tractor hebben gestolen.

Heerlijk om weer terug te zijn in de rust en ruimte. Dit weekend een heel bijzonder seminar gedaan via skype met Akahi en Camilla:The master generation seminar. Ik voel me zo licht en vrolijk na deze prachtige en krachtige ademsessies. Gelijk heb ik mijn yogaklasjes op mijn kersvers geleerde ademtechnieken getrakteerd; ze vonden het direct heel fijn. Als dit je interesseert: waarschijnlijk komt er één keer per maand zo’n life sessie, meer informatie op hun site of facebook pagina.

We hebben afscheid genomen van katertje Philo. Hij woont vanaf vandaag bij Aubin. Zijn kat was aangereden en overleden en hij was zo verdrietig. Philo werd met open armen ontvangen door de vier kinderen, hij zal het er heel goed hebben.

Igor is na de vakantie niet teruggekeerd naar het Collège van Montmarault. Hij krijgt nu thuisonderwijs. Het is een lang verhaal maar het komt erop neer dat Igor niet past in de vorm waar ze hem in willen proppen. Het duurt al jaren en we hebben na lang overleg besloten hem thuisonderwijs te geven omdat er geen andere scholen in de buurt zijn die in aanmerking komen. Het is een grote verandering voor ons allemaal en best spannend. Maar de rust begint nu al in hem neer te dalen en ik heb er vertrouwen in dat het de juiste beslissing is. Igor heeft er zelf om gevraagd. Hoe het verder gaat is natuurlijk voor ons ook nog een avontuur.

De verbouwing van Four à Pain vordert, Ron gaat er weer lekker tegenaan. Ik ben al weer reserveringen aan het maken, nog even en ik moet alweer gaan zaaien….De winter gaat snel voorbij. Maar winters is het hier niet. Het weer is hier precies als in Nederland: grijs, mistig en nattig. Daar missen jullie dus niks aan. We krijgen nu wel een beetje vorst.

Ik wens iedereen die dit leest een gezond, creatief, avontuurlijk 2013 en graag tot ziens in ons paradijsje in hartje Frankrijk!

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts

Het Franse schoolsysteem versus thuisonderwijs

Zelf Miso maken

Россия