Recept choco-bonenmuffins

 

bonen muffins

Ik kreeg een recept van een vriendin voor een glutenvrije cake gemaakt met bruine bonen. Zij heeft het op dit blog gevonden, een heel fijn blog voor een ieder die net als ik met de thermomix werkt. Wat een idee! Het recept heb ik wat veranderd, het resultaat is heerlijk en ik deel het graag. De muffins zijn gluten- en suikervrij maar ik heb wel eieren gebruikt.

Ingrediënten voor ± 16 muffins:

500 gram gekookte rode kidneybonen

5 eieren

30 gram cacaopoeder+1 theelepel gemberpoeder+1 theelepel koekkruiden ( of kaneel)

120 gr Agave siroop, honing of ahornsiroop

merg van een vanillestokje

1 theelepel bakpoeder ( wijnsteenpoeder)

1/2 theelepel natrium bicarbonaat

100 gr olijfolie of een andere zachte olie (cocosolie)

snuf zout.

Verwarm de oven op 180 graden.

Pureer de bonen met 1 ei, een eetlepel water en de vanille in een blender/keukenmachine. Zet even opzij en doe nu de rest van de ingrediënten in de kom. Mixen tot een glad beslag en voeg daarna de bonen weer toe. Vul de muffincups en zet ze 25 minuten in de oven.

bonen muffins

Reacties

  1. dit er bij in is ook lekke met 250 gram dadels
    en 100 gram amandel meel
    de rest wat jij er in doet
    zo maak ik het

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts

Het Franse schoolsysteem versus thuisonderwijs

Zelf Miso maken

Россия